Od dobrego do wielkiego - Jim Collins



Kultowa już i obowiązkowa wręcz pozycja wśród książek mówiących o biznesie. Odebrana pozytywnie zarówno przez menadżerów niskiego szczebla jak i prezesów i właścicieli wielkich korporacji. Polecana przez naukowców, badaczy i fachowców z dziedziny biznesu, jako obowiązkowa pozycja dl wszelkiej maści menadżerów, zarówno tych dopiero wkraczających na rynek biznesowy jak i tych, którzy tkwią w nim już od dawna.

 Fachowcy od literatury biznesowej i od biznesu w ogóle twierdzą, że dobra książka biznesowa nie może być napisana w formie poradnika, jak i co należy zrobić aby odnieść sukces. Takich pozycji na rynku sporo i nie wniosły one nic ciekawego ani też nowego w tej dziedzinie.

Jim Collins słynie w tej branży z innowacyjności i to sprawiło, że jego książki szybko stały się hitami, o których mówi cały świat biznesu. Fachowcy z branży twierdzą, że dobra książka o biznesie rozpoczyna się zawsze od zasadniczego pytania i tutaj autor zadaje je nam wprost: jak przeciętne przedsiębiorstwa mogą osiągnąć trwały sukces?

Co też niezwykle istotne, nie daje on górnolotnych recept, tylko podaje na konkretnych przykładach na czym to wszystko polega. Przykłady nie są wyssane z palca, firmy również, gdyż mowa tutaj o największych światowych gigantach jak: Coca Cola, Intel czy General Electric.

Książka ta jest swoistym raportem na temat badań, którymi zostały objęte wielkie firmy, które na przestrzeni wielu lat pokonały konkurencję, grawitację, niepowodzenia i w rezultacie stały się najpotężniejszymi firmami na całym świecie.

Jimm Collins w książce „Od wielkiego do dobrego” omawia 11 wielkich korporacji, które znane są na całym świecie. Twierdzi on i podaje dokładne przykłady na to, że te firmy wyselekcjonowały specjalny kod DNA, który to sprawił, że dana firma odniosła sukces i trwale odcięła się od setek innych, których kariera zakończyła się porażką.

Niby nic nowego, bo czynnik sprawczy czy cechy firmy sukcesu były podawane już nie raz u wielu innych autorów. Z drugiej zaś strony mamy tutaj do czynienia z zupełnie nowatorskim i bardzo ciekawym przykładem analizy konkretnych firm, które mogą dla wielu być naprawdę dobrym i godnym przykładem do naśladowania.

Warto przeczytać i przekonać się samemu, czy książka dostarczy nam nowych pomysłów i sprawi, że nasza firma osiągnie wielki sukces.

Related Posts :

1 Comments In "Od dobrego do wielkiego - Jim Collins"

avatar

Lubię takie poradniki. Może się skuszę.

Balas Hapus